Tuesday 4 December 2012

Mencari CintaMu

Sejak kebelakangan ni, aku dpt rasakan yg aku semakin jauh dengan Allah.. Solat aku selalu xkhusyuk.. Al-Quran selalu dipinggirkan.. Perkara yg sunat selalu ditinggalkan..Disiplin diri semakin berkurangan.. Entah kenapa aku kembali pada diri aku yg dulu.. Iman xtetap & berkurangan.. Selepas cinta aku kpd seseorg dah ditarik, cinta aku kepada Allah pula ditarik.. Rindu aku kepada Nabi Muhammad xdpt dirasa lagi.. Cinta mula pudar.. Rindu pula xmendatang.. Aku sengsara dengan diri aku yg sekarang.. :'(



Menangis & terus menangis di mana kan kucari cintaMu.. Kenapa sukar untuk memperoleh hidayahMu.. Sedangkan kehilangan itu teramatlah mudah.. Istiqamah dalam beribadah gagal kulaksanakan.. Entah kenapa hari itu aku bangun dengan jiwa yg kosong.. Aku seperti kehilangan segalanya.. & aku sangat takut untuk kehilangan cintaMU Ya Allah.. Kehidupanku seperti tidak teratur.. Aku seperti pengemis yg hanya mendambakan cintaMU..




Aku merenungi diri di kala awan mendung yg pekat melanda jiwaku... Aku mahu kembali... Kembali mencari cinta yg menghilang.. Kembali mencari rindu yg xmendatang.. Impianku adalah untuk bertemu denganMu & rasulMu.. Di mana di akhirat kelak, manusia akan dikumpulkan bersama dengan yg mereka cintai.. Bertemu denganMu adalah sesuatu yg paling bermakna berbanding Syurga.. Tapi, layakkah aku...


Ya Allah, aku memohon curahan cintaMu & kecintaan orang-orang yg mencintaiMu, serta memohon curahan rahmat yg dpt menghantarkan diriku mencintaiMu. Ya Allah, jadikanlah kecintaan kepadaMu lebih tertanam dalam diriku, melebihi kecintaan pada diriku sendiri & kecintaan pada keluargaku..




No comments: