Wednesday, 19 December 2012

Redhakah aku???

Korang... korang yg dpt 8A tu.. Congratz my friends :') .. Ak turut happy ngan korang.. Ak happy tgk korg tersenyum bahagia.. korg berjaya capai target korg.. usaha korg berbaloi sgt.. dpt2 result je terpampang straight A.. wahh.. pandainya kwn2 ak.. congratz skali lg.. ak happy sgt kwn2 ak brjaya.. slama ni kita bersusah-payah kan.. sama2 derita dalam mengejar ilmu.. sama2 saling berkongsi ilmu.. setiap kali ad yg jatuh, kita sama2 bangun.. stiap kali ad yg gagal, kita sama2 bangkit.. stiap kali ad yg kalah, kita sama2 cuba lg.. trima kasih kwn.. pengorbanan korg ak hargai sgt2.. mgkn lps ni ad di antara kita yg akn berpisah.. pergi mmbawa haluan masing2.. ak turut bgga dgn pencapaian korg.. senyuman korg.. gelak ketawa korg.. kebahagiaan korg... smua tu wt ak tersenyum jugak.. tp..... ak xley tipu prasaan ak sndiri.. ak senyum tp dlm masa yg sama air mata ak mengalir.. korang... ak jeles ngan korg.. ak sakit sgt tgk korg brjaya capai target.. ak rs yg hati ak tba2 retak tgk korg brgmbr sama2.. yg 8A smua berbaris.. pedihnye rasa ni! ak gagal, kwn.. ak gagal dptkn straight A.. Perjuangan ak.. pengorbanan ak.. usaha ak.. hnya membuahkan 7A 1B.. korang.. ak nga sedih sgt2.. ak xdpt 8A mcm korg.. ak tewas dlm mncari kecemerlangan.. yg bestnya kelas 3A ad dua org straight A.. ak malu sgt2.. aku segan.. aku pelajar RK.. pelajar yg slalu dipandang tinggi.. yg kalau jwb exam mesti A punyelah.. Tp.. Ak gagal.. korang jauh lebih hebat drpd ak.. emosi ak jatuh scara drastik.. prasaan yg plg sukar utk ak bendung.. Geo ak B.. korang slalu pelik kan kalau geo yg b.. geo kan senang.. main bulat2 tros A.. tp ak.. ak tewas dgn soaln trick geo.. bg ak geo trsgtlah buat ak confuse.. ak xtau mna jawapan yg tepat.. masa ak buat soalan past years, smua tahun ak dpt A.. tp kan korang.. tahun 2012 punye soalan agk mencabar.. aku terkejut sgt tgk soalan.. bukn geo je.. subjek lain pun mmg kebanyakkannya soalan mencabar.. kan smpai kluar berita PMR 2012 plg mencabar.. tp ak masih boleh settlekan soalan2 tu.. tp geo ni.. otak ak blank.. ak xdpt fikir dgn baik.. ak xprnh jumpa soalan2 mcm tu.. korg dpt geo A? pandainya korg.. congratz again, friend.. :')

Kata org ,7A 1B tu xdela truk sgt.. ok la tu.. tp.. setiap kali online.. ramai yg tnya result brapa.. aku xdpt nk jwb soalan mereka tu.. ak masih xbersedia.. emosi ak masih merudung.. kalau jd budak kelas bawah mmgla happy kan dpt 7A.. tp dsbbkn ak berada di ats.. rata2 kami pljr RK yg gagal dpt 8A frust.. Bukannya xusaha.. Boleh dikatakan 24 jam ulgkaji & hanya berhenti utk solat, mkn & tidur.. bangun2 trus study, study & study.. deritanya spnjg perjuangan.. tp ak turut rasa bahagia sbb ilmu dtg hari demi hari.. mungkin kali ni bukan rezeki aku.. ada hikmahnye kan.. firstly, ak dpt rasa mcm mna rasanya mnerima kegagalan.. sakit yg teramat.. strusnya kegagalan ni lah yg sharusnya mnjd pendorong & smgt ak utk terus mnuntut ilmu.. ak xpatut trus sedih dgn pencapaian ak.. geo yg b.. bukannya mt & sn.. ak masih ad harapan utk masuk mrsm.. cuma saingan ak bertambah bilangan.. Tp.. apa2 pun ak patut bersyukur kerana Allah dah byk bg aku nikmat.. ak dpt bljr, tuisyen & mcm2 lah usaha mak ayah & cikgu utk ak.. Byk ilmu yg dah ak peroleh.. yg plg bertuahnya ak.. ak diberi 1 lg peluang.. ak ad SPM.. perlukah ak meratapi yg lps sdgkn masa hadapan yg perlu diberi perhatian.. ak perlu percaya kpd Allah yg smua ni adlh yg terbaik buat ak.. Dalam doa iftitah pun ad sebut 'sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku & matiku hanya utk Allah'.. Apa buktinya kalau ak selalu xredha dgn ketentuanNya.. PMR hanya prjlnn yg bercabang.. Tp SPM perjalanan yg berbukit-bukau.. jd, ak spatutnya lebih serious skrg.. kegagalan hari ini bukan bermakna aku gagal utk esok... kejayaan hari ini juga bukan bermakna kita akan berjaya selamanya.. Ak seharusnya xtakutkan kegagalan.. Inilah kehidupan yg bukan manis berpanjangan..



Post a Comment